måndag 27 oktober 2008

Esam är svag



Såsom singel och ensamboende har jag en profil på en utav nätets dateingsidor. En marknadsplats för ensamma mäniskor som söker kontakt. Det är således inte längre mode att betala för en annons i någon lokal blaska och hoppas att flicka möter kort tjock icke rökande med smak för höstpromenader pojke längre. Jag tittade av en händelse på mitt kontoutdrag och såg till min fasa att denna sida, som jag lagt upp mig på likt vilken prostituerad som hellst med förljugen marknadsföring och bilder, kostat 534 kronor sedan i början av september. Det kostar nämligen att vara fullvärdig medlem och ha tillgång till ett antal funktioner såsom att kunna skicka små meddelanden till varandra eller färdigskrivna komplimanger av typen "Du smälter mig som is" och "Frestande som jordgubbar" som sidans support snickrat ihop. Det kostar även att kunna skriva små korta publika inlägg som ses av alla som just i det ögonblicket och under en minut frammåt ägnar sidan uppmärksamhet. Det erbjuds även en enkel chat funktion där man kan dryfta väder och få tips på barnuppfostran.

Vad har jag, en hugad ung man, fått ut av denna sida som kostat mig närmare en hyresavi?
Två dejter faktiskt. En polis och en lärarinna. Polisen och jag drack tre öl var vilket slutade på cirka 170 kronor, lärarinnan ville prommenera och prata om sin släkt så det var ett billigt nöje. Det blev ingen andra dejt med någon utav dem eftersom ingen svarar när jag ringer. 704 kronor har således sidan kostat mig hittills och jag kan inte låta bli att tycka att det är för dyrt. Jag råkade dessutom i något ögonblick av oförstånd skriva ett sådant där publikt inlägg som lydde "Här har ni en kille med balle". Ordet balle är inte förenligt med sidans allmänna regler och ansågs vara "oacceptabelt språkbruk" vilket har lett till avstängning under närmsta veckorna vad gäller inlägg.

Det är allstå ett jävla ocker som denna lilla fascistiska värld med dess språkpoliser utövar. Att vara prostituerad kan jag nog fördra, det är månne alla någon del av sitt liv, men att betala hutlöst för det tycker författaren vara att se skam gå på torra land.

1 kommentar:

marlan sa...

haha, vasst och en smula bittert?
Nå, jag gillar't.